Skoleskak

På Tarup Skole spiller vi skak

HVAD KAN SKOLESKAK?

Skoleskak spiller hjernen stærk. Det er en metode til at træne tålmodighed, fordybelse og kritisk tænkning. Her lærer eleverne at holde fokus, koncentration og tænke fremad, så de bliver bedre til matematik, trives bedre og bliver mere livsduelige. Dysten på brættet er kun en del af læringsaktiviteterne, da de sociale adfærdsregler (at give hånd før og efter kampen og opføre sig ordentligt uanset resultatet) er mindst lige så vigtige elementer.

HVORFOR SKOLESKAK

Det korte svar er: Fordi det virker! Via innovative metoder indenfor playful learning styrkes ro, koncentration og trivsel, både for de elever, der har brug for en ekstra hånd i skolen og de, som savner faglige udfordringer. Derudover er der fokus på fællesskab, engagement , trivsel og udvikling gennem læring.

Skak 2022_1Skak 2022_2Skak 2022_3Skak 2022_4